Keukentafelgesprek op donderdag 2 juni om 20:00 uur: de klimaat adaptieve tuin

Zoals we de vorige nieuwsbrief al schreven, zijn de keukentafelgesprekken een leuke en informele manier om als leden van de Monumentenvereniging bij elkaar te komen en informatie en ervaringen uit te wisselen. Het volgende gesprek vindt plaats op donderdagavond 2 juni in Bodegraven.

Op 2 juni bent u vanaf 20:00 van harte uitgenodigd op de Koningstraat 7 te Bodegraven voor een keukentafelgesprek over de klimaat adaptieve tuin. Het adres Koningstraat 7 is de meest recente aanwinst in de lijst van gemeentelijke monumenten, en is vindingrijk en stijlvol gerenoveerd. Het keukentafelgesprek is een mooie gelegenheid om het pand van binnen te bekijken.

De komende jaren is de verwachting dat de temperatuur blijft stijgen en de neerval steeds grilliger wordt. Hierdoor ontstaat er meer kans op verdroging en wateroverlast. Dit kan ongemak opleveren, maar er zijn gelukkig ook veel verschillende oplossingen die je kan toepassen. Bij de aanleg van tuinen vroeger werd hier vaak ook rekening mee gehouden. Denk bijvoorbeeld aan lei-lindes om de zon weg te houden.

In de stadstuin aan de Koningstraat zijn een aantal van deze oplossingen te zien. Door deze maatregelen kan de bodem beter zijn vocht vasthouden en blijft de tuin koeler tijdens de warme zomermaanden. Naast tuinperikelen is er ook gelegenheid om andere vragen of ideeën die u heeft aan de orde te stellen.

Vind u het leuk om aanwezig te zijn, u bent van harte uitgenodigd! Het is wel handig als onze gastheer en dame weten hoeveel personen zij kunnen verwachten. Laat even weten of u wilt komen. Bel naar Jos de Lange, 0651191613, of Adriana Kool, 0644842867. Een mailtje mag natuurlijk ook. Mail naar bestuur@www.monumentenvereniging.nl.